Mange mennesker har et lidt anstrengt forhold til rosenkål, men det er en af de sundeste fødevarer, du kan kaste dig over.

Rosenkål er både kolesterolsænkende, styrker hjerte-karsystemet, modvirker kræft og fremmer fordøjelsen.

Hvis du ikke bryder dig om den kogte kål, så prøv med denne lækre rosenkålssalat. 

På den måde glider den sunde kål let ned.

Rosenkålssalat
Print
Ingredienser
  1. 300 gram fintsnittet rosenkål
  2. 100 gram hakkede valnødder
  3. 3 dl creme fraiche
  4. 1 tsk. salt
  5. Godt med friskkværnet peber
  6. 3-4 spsk. citronsaft
Fremgangsmåde
  1. Rosenkålen snittes helt fint (undgå stokken) og valnødderne hakkes.
  2. Creme fraiche røres sammen med salt, peber og citronsaft og vendes med kål og nødder.
  3. Smag til med salt.
Sofiasommer.dk http://sofiasommer.dk/

Rosenkålssalat

Rosenkålssalat

 

Har du lyst til noget andet end rosenkålssalat? Find flere opskrifter på lækre salater lige hér.

Vil du have min lille e-guide med tips til vægttab og lækre opskrifter?

Den kan du få helt gratis lige hér.

Vil du have fremtidige indlæg direkte i din indbakke?

Scroll helt ned på siden. I højre hjørne kan du indtaste din mailadresse – så bliver alle nye indlæg og opskrifter sendt direkte til dig.