Kylling i karry er en klassiker, som også børnene elsker.

Når hverdagen kører for fuld drøn, er aftensmaden noget, der skal være nemt og hurtigt samtidig med, at det er sundt og velsmagende.

Vi får bananskiver, rosiner der har ligget i blød en halv times tid, kokosmel og ristede nødder til. Derudover ris og/eller squashspiraler.

Kylling i karry
4-6 personer
Print
Ingredienser
  1. 4 store kyllingebrystfiléter i tern
  2. En peberfrugt
  3. 2 små gulerødder
  4. Et løg
  5. En håndfuld sukkerærter
  6. Den fede del af en dåse kokosmælk
  7. 2 store spsk. peanutbutter
  8. 2 spsk. sukrinmelis
  9. 1 spsk. karry
  10. 1 tsk. salt
  11. 1 spsk. kokosolie
Fremgangsmåde
  1. Karryen svitses i kokosolien og kyllingen tilsættes og gennemsteges ved ret høj varme.
  2. Derefter tilsættes grøntsager og salt og det hele svitses et par minutter, før kokosmælk, peanutbutter og sukrinmelis tilsættes.
  3. Smages til med salt og sukrinmelis.
Sofiasommer.dk http://sofiasommer.dk/
Her ses min tallerken uden bananer og rosiner, men til gengæld med kokosmel og ristede cashewnødder.

Kylling i karry

 

Flere nemme opskrifter på sunde aftensmåltider? Se opskriftsarkivet.

 

Vil du høre mere fra mig?

Husk at tilmelde dig nyhedsbrevet, så du får min splinternye serie af e-mails med mine bedste råd til at få både en krop og et liv i balance. 

Du får samtidig et gratis uddrag af min bog Sunde vaner Smuk figur.

Du tilmelder dig hér ->

 

Vil du have fremtidige indlæg direkte i din indbakke?

Scroll helt ned på siden. I højre hjørne kan du indtaste din mailadresse – så bliver alle nye indlæg og opskrifter sendt direkte til dig.