Disse mandel-macadamiaboller er bløde og søde og egner sig godt til ost eller morgenmad. Hvis du hellere vil have “madboller” til sandwich, kan du i stedet prøve gulerodsbollerne.

Hvis du ikke er vant til at bage low carb brød eller ofte oplever, at bagværket ikke bliver som forventet, så læs mere om fælderne hér.

Mandel-macadamiaboller
12 stk.
Print
Ingredienser
  1. 8 æg
  2. 1 dl syrnet mælkeprodukt (eller den fede del af en dåse kokosmælk, hvis man vil undgå mælkeprodukter)
  3. 1/2 dl olivenolie
  4. 2 dl fedtreduceret mandelmel
  5. 1/2 dl Fiberhusk
  6. 1/2 dl sukrin gold
  7. 1 tsk. salt
  8. 2 tsk. kardemomme
  9. 1 spsk. kanel
  10. 4 tsk. bagepulver
  11. 1 dl hakkede macadamianødder
Fremgangsmåde
  1. De våde ingredienser blendes eller piskes, hvorefter de tørre ingredienser blandes i efterfulgt af de hakkede macadamianødder.
  2. Dejen hviler 10 minutter, så fibrene får mulighed for at suge væske til sig.
  3. Hvis dejen er for våd til at kunne formes til boller, tilsættes lidt ekstra mandelmel.
  4. Der formes 12 små boller, der pensles med æg eller olie og bages ved 200 grader i 15-20 minutter.
Sofiasommer.dk http://sofiasommer.dk/

Mandel-macadamiaboller

Flere opskrifter på brød og bagværk? Tjek de mange opskrifter i opskriftsarkivet.

 

Mere inspiration?

Se alle mine produkter hér

 

Vil du høre mere fra mig?

Så tilmeld dig nyhedsbrevet (som du selvfølgelig når som helst kan afmelde igen).

Så får du også helt automatisk et gratis uddrag af min bog Sunde vaner Smuk figur, hvor du kan læse mere om de 4 klassiske vægttabsfælder. 

Tilmeld dig lige hér.

 

Skal vi følges på de sociale medier?

Find mig på Facebook, på Instagram, på Twitter, på Pinterest og på You tube.