Her kommer en opskrift på proteinpandekager – altså pandekager med ekstra højt proteinindhold.

 

Protein giver god mæthed (Hurra! Så kan man spise mindre!) og er med til at holde blodsukkeret stabilt. 

Proteinpandekagerne er gode efter træning eller som en snack i madpakken – og er stadig velsmagende nok til at kunne bruges som dessert.

Jeg spiser dem også lejlighedsvis til morgenmad.

Proteinpandekager
4-6 stk.
Print
Ingredienser
  1. 4 æg
  2. 1 dl plantemælk, kokosmælk eller piskefløde
  3. 1 spsk FiberHusk
  4. 15 gram smagsneutralt proteinpulver
  5. 4 spsk. Sukrin gold
  6. 1 spsk. kanel
  7. 1 tsk. kardemomme
  8. ½ tsk. vanillepulver
Fremgangsmåde
  1. Ingredienserne blendes (piskning er ikke nok, når der er proteinpulver i dejen) og steges i smør eller kokosolie.
Sofiasommer.dk http://sofiasommer.dk/

Proteinpandekager

 

Find alle mine andre opskrifter på desserter i opskriftsarkivet.

 

Savner du opskrifter på morgenmad?

Og vil du vide præcis, hvordan du sammensætter et morgenmåltid, der smager skønt, giver dig energi hele dagen og holder dit blodsukker stabilt, så du undgår sukkertrang om eftermiddagen?

Læs mere om min e-bog Low carb morgenmad hér ->

 

Vil du høre mere fra mig?

Husk at tilmelde dig nyhedsbrevet, så du får min splinternye serie af e-mails med mine bedste råd til at få både en krop og et liv i balance. 

Du får samtidig et gratis uddrag af min bog Sunde vaner Smuk figur.

Du tilmelder dig hér ->

 

Vil du have fremtidige indlæg direkte i din indbakke?

Scroll helt ned på siden. I højre hjørne kan du indtaste din mailadresse – så bliver alle nye indlæg og opskrifter sendt direkte til dig.