Ganske ofte deler jeg både historier og før- og efterbilleder fra kvinder, der har deltaget på mine onlineforløb. Men denne gang får du min historie og mine før- og efterbilleder.

Den del af historien, der ligger mange år tilbage, kan du læse i dette blogindlæg – i dag skal det handle om de sidste to år.

 

før- og efterbilleder

 

Det første billede er taget for 2 år siden. På det tidspunkt trænede jeg 4-5 gange om ugen, et par løbeture og tung styrketræning med kettlebells og en enkelt gang om ugen med en personlig træner, der VIRKELIG kunne køre mig hårdt i en hel time. 

Min kost havde et ret lavt indhold af kulhydrat. Jeg levede ikke efter LCHF-principperne, men der var alligevel en del fødevarer, jeg udelukkede.

 

Jeg var ikke ked af min krop, og det havde jeg jo heller ikke nogen grund til at være. Jeg har født to børn, og under den ene graviditet tog jeg 35 kilo på og fødte et barn på 4770 gram ved kejsersnit. Og jeg har altid været supertaknemmelig for, hvor fint min krop har genfundet formen. 

 

Det interessante er, at jeg, siden det første billede blev taget, er dykket længere og længere ned i arbejdet med at opfylde mine behov både fysisk og mentalt.

Nu – to år senere – træner jeg markant mindre end før, og jeg spiser meget mere frit og uden retningslinjer.

Jeg arbejder mindre, og jeg slapper mere af. Jeg nyder, før jeg yder i stedet for omvendt.

Og det kan man tydeligt se på min krop. Især på min mave! (ja, jeg trækker maven ind på billede nummer to, men det gør jeg også på billede nummer 1, så de er helt sammenlignelige!)

 

Fedtlagring på maven hænger tæt sammen med blodets indhold af stresshormonet cortisol. Det vil sige, jo mere stresset du eller din krop er, des større fedtlag vil der sidde på din mave.

Jeg stressede ikke min krop ved at have et travlt og krævende job – jeg stressede den med for hård træning og for stramme retningslinjer omkring min kost.

 

Vægttab handler altså ikke nødvendigvis om at træne mere og spise mindre – det kan sagtens være tværtimod.

 

Efter en uge på mit online vægttabsforløb skrev Marie til mig:

“Her på 1. uge, hvor jeg har givet mere slip, prøvet at slappe mere af, ikke stresse så meget og fået mere lys og luft, har centimetermålet rykket sig! Jeg var (næsten) ved at opgive LCHF, fordi jeg ikke syntes, der skete noget, selvom jeg havde det godt i kroppen. Jeg har tabt 9 cm på 8 dage !!”

 

Og Natasja skrev:

“Det er ikke bestemt grupper af fødevarer, der gør dig overvægtig, men mængden, frekvensen og måden du spiser dem på. Tak, Sofia! Efter 1,5 år med LCHF-kost (og skyld og skam når jeg spiste et halvt æble) havde jeg glemt det!”

 

Som udgangspunkt er der ikke noget galt med LCHF (eller nogle andre kostretninger), men der kan være noget galt med MÅDEN du følger en bestemt kostretning eller ÅRSAGEN til, at du gør det.

 

Så spørg dig selv, om du virkelig følger bestemte principper, fordi du får det VIDUNDERLIGT

 

Fordi du elsker maden og måden, den får dig til at føle på. Fordi du nyder hvert måltid og mærker, at din krop bliver gladere og mere velfungerende dag for dag?

Og nyder du, hvad du spiser, uanset om det ligger inden for kostretningens rammer eller ej?

 

Eller gør du det i virkeligheden, fordi du håber på nogle bestemte resultater?

Fordi du har hørt om andre, der har tabt en masse overflødige kilo og håber på, at det også vil ske for dig, hvis bare du overholder principperne?

Og får du dårlig samvittighed, hvis du træder “uden for rammerne?

 

Rigtig mange følger desværre en kostretning af den sidste årsag! 

Og er du en af dem, vil du have stor glæde af at lære at mærke efter, hvad din krop egentlig fortæller dig!

Det betyder ikke, at du skal droppe en kostretning, der fungerer for dig, men det betyder, at du skal lære at mærke, om den fungerer for lige præcis dig.

 

LAD MIG HJÆLPE DIG!

Kom med på næste hold på mit helt unikke 7-ugers online vægttabsforløb, hvor du får alle de redskaber, du har brug for, til at få de resultater, du drømmer om.

Jeg har tidligere skrevet lidt om alt det praktiske: indhold, pris, startdato m.m. 

Vil du have det genopfrisket, så læs det hele lige hér ->

 

Jeg vil dog lige nævne de to lækre bonusser, du får oven i alt det andet indhold:

 

Stor kosttilskudsguide: Med min detaljerede guide til kosttilskud i hånden lærer du præcis, hvilke kosttilskud, du har behov for, og hvilke der er spild af penge. Jeg fortæller dig alt om produkter, doser, mangesymptomer og positive effekter.

 

Sunde sommerdesserter: Med min lækre opskriftssamling kan du gå sommeren i møde med masser af sunde, lækre opskrifter med sommerens råvarer. Du finder både opskrifter på kølige drikkevarer, is, tærter, marmelader, kompot, kager, muffins og alskens andre sommersøde lækkerier.

 

Husk også at du får dit helt eget eksemplar af min bog Sunde vaner Smuk figur i din postkasse få dage efter din bestilling.

 

Tilmeld dig forløbet (eller læs mere om det) lige hér ->

 

før- og efterbilleder