Her får du en lækker spidskålssalat med abrikos og kokos.

Spidskål er een af mine absolut yndlings kål. Kålen er i sæson fra maj til november, hvilket giver rig mulighed for at anvende den i både sommer- og efterårs retter.

Du finder et højt indhold af C-vitanin i kålen, som ligeledes er propfuld af kostfibre.

Denne variation af en spidskålssalat blev en lidt sødere af slagsen. God til alle former for kød og udgør samtidig en fortrinlig del af morgenmaden.

Spidskålssalat med abrikos og kokos
Print
Ingredienser
  1. 1/2 stort spidskål
  2. 4-5 gulerødder
  3. 6-7 tørrede økologiske abrikoser
  4. 1 dl græskarkerner
  5. 1 dl kokoschips
  6. 1-2 spsk hvid balsamico
  7. 2-3 spsk valnøddeolie
  8. 1 knsp vaniliepulver
  9. Salt
Fremgangsmåde
  1. Snit spidskålen fint og riv gulerødderne.
  2. Skær abrikoserne i mindre tern og rist græskarkerner forsigtigt på en tør pande.
  3. Vend spidskål og gulerødder sammen med de varme græskarkerner.
  4. Tilsæt balsamico, valnøddeolie, abrikoser og tilsidst de sprøde kokoschips til salaten.
Sofiasommer.dk http://sofiasommer.dk/

spidskålssalat 

Vil du hellere have en anden salatopskrift? Se alle de lækre salatopskrifter hér.

 

Vil du have mere inspiration?

Se alle mine e-bøger, online workshops, bøger og forløb hér ->

 

Vil du høre mere fra mig?

Tilmeld dig nyhedsbrevet, så du får min serie af e-mails med mine bedste råd til at få både en krop og et liv i balance

Du får samtidig et gratis uddrag af min bog Sunde vaner Smuk figur.

Du tilmelder dig hér ->

 

Skal vi følges på de sociale medier?

Find mig på Facebook, på Instagram, på Twitter, på Pinterest og på You tube.

 

Vil du have fremtidige indlæg direkte i din indbakke?

Scroll helt ned på siden. I højre hjørne kan du indtaste din mailadresse – så bliver alle nye indlæg og opskrifter sendt direkte til dig.