Blomkål indeholder mange fibre, B og C-vitamin samt fosfor og kalcium. Blomkål indeholder bl.a. B6 vitamin, som er af betydning for immunforsvaret samt protein- og kulhydratomsætningen i kroppen.

Dansk blomkål, som er at foretrække frem for den udenlandske, er i sæson fra juni måned og hele efteråret med. 

Herunder får du en lynhurtig opskrift på stegt blomkål, som gør sig fortrinligt til bl.a. kylling.

Stegt blomkål med spinat og cheddar
Print
Ingredienser
  1. 1/2 blomkålshoved
  2. 2-3 store håndfulde frisk spinat
  3. 1 dl revet cheddarost
Fremgangsmåde
  1. Skyl blomkålen og del buketterne i mindre stykker.
  2. Stokken kan fint steges med.
  3. Skær den i skiver og steg den sammen med buketterne i lidt kokosolie på en varm pande.
  4. Steg i 5-6 minutter og tilsæt herefter den skyllede spinat.
  5. Vend blomkål og spinat rundt til spinaten er faldet sammen.
  6. Skru ned til middel varme og tilsæt osten.
  7. Når osten er smeltet er retten klar til servering.
Sofiasommer.dk http://sofiasommer.dk/
stegt blomkål

 

 

Vil du høre mere fra mig?

 

Så tilmeld dig nyhedsbrevet (som du selvfølgelig når som helst kan afmelde igen).

Så får du også helt automatisk min lille e-guide med tips til vægttab og lækre opskrifter.

 

Tilmeld dig lige hér.

 

Vil du have fremtidige indlæg direkte i din indbakke?

 

Scroll helt ned på siden. I højre hjørne kan du indtaste din mailadresse – så bliver alle nye indlæg og opskrifter sendt direkte til dig.