Grønkål er fiberrig, indeholder masser af kalk og siges at indeholde stoffer, der beskytter mod tarmkræft.

Grønkål kan bruges i greenies (find en grundopskrift hér), fintsnittet i salater eller du kan bage den til lækre, sprøde grønkålschips.

Grønkålschips
Print
Ingredienser
  1. 300 g frisk grønkål
  2. 2 spsk olivenolie
  3. Flagesalt eller hvidløgssalt
Fremgangsmåde
  1. Skyl kålen og riv forsigtigt bladede fra stilken.
  2. Tør bladene og læg den i et lag på en bageplade med bagepapir.
  3. Vend dem i olien og drys med salt.
  4. Bag kålen i varmluftsovn ved ca. 100 grader i ca. 45 minuter eller til de er sprøde.
Sofiasommer.dk http://sofiasommer.dk/
Grønkålschips

 

Mit nye fantastiske onlineforløb er i shoppen! Og der er early bird rabat!

Læs alt om forløbet hér – >

 

 

Vil du høre mere fra mig?

Så tilmeld dig nyhedsbrevet (som du selvfølgelig når som helst kan afmelde igen).

Så får du også helt automatisk min lille e-guide med tips til vægttab og lækre opskrifter. 

Tilmeld dig lige hér.

 

Skal vi følges på de sociale medier?

Find mig på Facebook, på Instagram, på Twitter, på Pinterest og på You tube.