Grønkål er fiberrig, indeholder masser af kalk og siges at indeholde stoffer, der beskytter mod tarmkræft.

Grønkål kan bruges i greenies (find en grundopskrift hér), fintsnittet i salater eller du kan bage den til lækre, sprøde grønkålschips.

Grønkålschips
Print
Ingredienser
  1. 300 g frisk grønkål
  2. 2 spsk olivenolie
  3. Flagesalt eller hvidløgssalt
Fremgangsmåde
  1. Skyl kålen og riv forsigtigt bladede fra stilken.
  2. Tør bladene og læg den i et lag på en bageplade med bagepapir.
  3. Vend dem i olien og drys med salt.
  4. Bag kålen i varmluftsovn ved ca. 100 grader i ca. 45 minuter eller til de er sprøde.
Sofiasommer.dk http://sofiasommer.dk/
Grønkålschips

 

Mit nye fantastiske onlineforløb er i shoppen! Og der er early bird rabat!

Læs alt om forløbet hér – >

 9m

 

Vil du høre mere fra mig?

Så tilmeld dig nyhedsbrevet (som du selvfølgelig når som helst kan afmelde igen).

Så får du også helt automatisk min lille e-guide med tips til vægttab og lækre opskrifter. 

Tilmeld dig lige hér.

 e-bog

Skal vi følges på de sociale medier?

Find mig på Facebook, på Instagram, på Twitter, på Pinterest og på You tube.