Grøntsager med høj mæthedsgrad er at foretrække når man er i gang med et vægttab.

Generelt kan man sige, at jo grovere en grøntsag er, desto mere mætter den. Og tilsætter du lidt gode fedtstoffer i form af olier, nødder, frø eller kerner, så får du en fantastisk cocktail af fibre, fedtstoffer, vitaminer og mineraler.

Dit blodsukker vil elske dig for det, og dit vægttab vil – alt andet lige, gå lidt lettere.

Denne vintersalat er superlet at lave. Den består af få ingredienser og kan laves til flere dage.

Nem og lækker vintersalat
Print
Ingredienser
  1. 2 store rødbeder (ca. 500 g)
  2. 1 broccoli hoved
  3. 2 spsk grøn pesto (f.eks. fra Løgismose)
  4. 1-2 dl ristede blandede nødder (jeg brugte usaltede peanuts, mandler og cashew)
  5. 1 dl smuldret feta/salatost
  6. Evt. lidt salt
Fremgangsmåde
  1. Skræl rødbederne og riv den på et rivejern eller kør dem i en foodprocessor.
  2. Hæld kogende vand over broccolien og skær stokken fra toppen.
  3. Skær toppen i små stykker og kør stokken i foodprocessoren.
  4. Rist 1-2 dl nødder og eller mandler på en tør pande.
  5. Bland grøntsager med pesto og nødder og tilsæt lidt smuldret salatost.
Sofiasommer.dk http://sofiasommer.dk/
Salaten kan holde sig frisk i køleskab i ca. 3 dage.
 
vintersalat
 
Flere opskrifter på lækre salater? Du finder dem alle i opskriftsarkivet.
 
Vil du have den lille e-guide med tips til vægttab og lækre opskrifter? Den kan du få helt gratis lige hér.