Jeg ved det godt! Jeg stopper aldrig med at tale om den greenie, men jeg støder igen og igen på læsere og kunder, som ikke rigtig “tør” gå i gang med den.

Jeg må gentage, at der ikke er noget at være bange for!

 

Hér får du en guide til at lave en greenie så lækker, at du aldrig mere vil undvære den!

 

Læs bare et par af kommentarerne fra nogle af mine deltagere på 21-dages vaneændringsforløbet:

 

“Hold op, det smager jo godt – friskt og lækkert! Jeg er overbevist…. Tak!”

 

“Det tog også mig noget ekstra indre overtalelse at prøve greenien, men siden har jeg ’spist’ den til morgenmad næsten hver morgen – jeg kan slet ikke undvære den.” 

 

“Efter lidt tilløb, er jeg begyndt at drikke min morgenmad i form af en greenie. Var overbevist om at jeg ikke brød mig om det. Jeg har ikke tidligere brugt noget frosset i, og jeg må indrømme at det gør en væsentlig forskel. Det smager helt fantastisk, når den er iskold.”

 

Grundopskrift på greenie

 

Tilsæt lidt sødt i form af bær eller frugt til din greenie. Det er de færreste, der er vilde med ren broccoli og spinat. 

Brug avocado, en håndfuld mandler eller nødder til at give greenien en mild og cremet konsistens.

Tilsæt altid frosne ingredienser til din greenie, så den er dejlig kold. Det gør stor forskel for smagen.

Brug gerne broccoli, spinat og squash, der er mildt i smagen.

Tilsæt altid et syrligt indslag, f.eks. citron eller lime. Ingefær smager også dejligt.

 

Prøv f.eks. opskriften på greenie med æble og cashewnødder eller Greenie med spinat og broccoli.

Der er også masser af opskrifter i min e-bog Juice og Detox.

 

Denne opskrift på mættende greenie er en glimrende grundopskrift:

 

 

Variér din greenie

 

Du kan selvfølgelig variere din greenie på utallige måder. Og det handler om at finde netop den kombination af sød og syrlig, der forkæler dine smagsløg.

 

Prøv f.eks. cashewnødder eller macadamianødder i stedet for mandler. I så fald kan du undlade avocadoen, fordi nødderne i sig selv giver en cremet konsistens. Du kan også bruge hasselnødder og valnødder, men de smager meget igennem, så gør det kun, hvis du kan lide smagen.

Prøv med frosne ærter, frossen spinat eller frisk grønkål, agurk, selleri, squash eller hvad du ellers har på lager. Eller lidt krydderurter som persille, citronmelisse eller mynte.

Brug æbler, frosne bær eller andre typer frugt i stedet for banan.

Tilsæt eventuelt lidt proteinpulver, hvis du har brug for mere protein for at blive mæt. Eller prøv med hvide bønner – bare husk at de skal være usaltede, da salt ikke gør noget godt for greenies (jeps, jeg ved det af bitter erfaring!).

 

Tre typiske greeniefejl

Har du prøvet greenien og er ikke begejstret? Smagte den af bitter græsplæne? Eller var den helt lunken, tyk eller klumpet?

Måske har du begået en af de typiske greeniefejl, som jeg har skrevet om på bloggen.

Læs om de tre typiske greeniefejl hér ->

 

Er du på greenieholdet? Eller har du ikke turdet prøve endnu? 

Skriv endelig en kommentar – jeg elsker at høre fra dig!

 

greenie med æble

 

Vil du have mere inspiration?

Se alle mine e-bøger, online workshops, bøger og forløb hér ->

 

Vil du høre mere fra mig?

Tilmeld dig nyhedsbrevet, så du får min serie af e-mails med mine bedste råd til at få både en krop og et liv i balance

Du får samtidig et uddrag af min bog Sunde vaner Smuk figur.

Du tilmelder dig hér ->

 

Skal vi følges på de sociale medier?

Find mig på Facebook, på Instagram, på Twitter, på Pinterest og på You tube