Greenie er en af de nemmeste måder at få ekstra grøntsager i kosten. Og tilføjer du lidt ekstra protein og fedtstof, mætter greenien både godt og længe.

Jeg har i denne opskrift tilføjet edemamebønner for ekstra protein og cashewnødder for ekstra fedtstof og en lækker cremet konsistens.

 

Jeg foretrækker min greenie iskold, og derfor bruger jeg altid en eller anden for for frossen råvare i min greenie – i denne opskrift er edemamebønnerne frosne. Man kan også sagtens bruge frossen spinat i stedet for frisk.

 

I opskriften skriver jeg, at greenien skal nydes straks, men den kan sagtens medbringes på farten eller stå et døgns tid i køleskabet. Men den smager naturligvis bedst frisklavet.

 

Se i videoen, hvor nemt det er at lave greenie:

 
 
Greenie med æble og cashewnødder
Print
Ingredienser
  1. Saft fra 2 citroner
  2. 1 dl edemamebønner
  3. 1 håndfuld cashewnødder
  4. 2 æbler
  5. 50 gram spinat
  6. 2 dl vand
Fremgangsmåde
  1. Alle ingredienserne blendes grundigt og nydes straks.
Sofiasommer.dk http://sofiasommer.dk/
 
Hvis du aldrig rigtig er blevet vild med greenien, så læs dette indlæg om de tre typiske greeniefejl – måske finder du forklaringen. 
 

greenie med æble

 

Flere greenieopskrifter?

Prøv også Greenie med spinat og broccoli, Greenie med spinat og mango eller se nærmere på min e-bog Juice og detox, hvor du finder masser af opskrifter på både juice, greenies og shots.

 

Vil du have mere inspiration?

Se alle mine e-bøger, online workshops, bøger og forløb hér ->

 

Vil du høre mere fra mig?

Tilmeld dig nyhedsbrevet, så du får min serie af e-mails med mine bedste råd til at få både en krop og et liv i balance

Du får samtidig et gratis uddrag af min bog Sunde vaner Smuk figur.

Du tilmelder dig hér ->

 

Skal vi følges på de sociale medier?

Find mig på Facebook, på Instagram, på Twitter, på Pinterest og på You tube