Her kommer opskriften på lækre hvidsløgsflûtes.

Flere af mine læsere har efterspurgt brødopskrifter, der ikke smager af kage. Både kokosmel og mandelmel er søde i smagen, så derfor er første skridt at kaste sig over det fedtreducerede sesammel.

Derudover har jeg tilsat hvidløg og krydderier for at give smag af et rigtigt mad-flûte. Spis det til suppe eller brug det til sandwich.

Hvidløgsflûtes
16 stk.
Print
Ingredienser
  1. 8 æg
  2. 1 dl skyr, fromage frais eller græsk yoghurt (kan erstattes med den fede del af en dåse kokosmælk)
  3. 1/2 dl olivenolie
  4. 3 fed presset hvidløg
  5. 2 spsk. oregano
  6. 1 spsk. rosmarin
  7. 1/2 dl FiberHusk
  8. 3 dl fedtreduceret sesammel (fra Funktionel mad)
  9. 1 dl sesamfrø
  10. 2 tsk. salt
  11. 4 tsk. bagepulver
Fremgangsmåde
  1. De våde ingredienser blendes eller piskes, hvorefter hvidløg og de tørre ingredienser blandes i.
  2. Dejen hviler 10 minutter, så fibrene får mulighed for at suge væske til sig.
  3. Hvis dejen er for våd til at kunne formes til flûtes, tilsættes lidt ekstra sesammel.
  4. Der formes 12 små flûtes, der pensles med æg eller olie, eventuelt drysses med lidt sesamfrø og bages ved 200 grader i cirka 15 minutter.
Sofiasommer.dk http://sofiasommer.dk/
DSC03666

Du kan finde mange flere opskrifter på low carb brød og bagværk hér.

Hvis du ikke er vant til at bage low carb brød eller ofte oplever, at bagværket ikke bliver som forventet, så læs mere om fælderne hér.

 

Vil du høre mere fra mig?

Tilmeld dig nyhedsbrevet, så du får min splinternye serie af e-mails med mine bedste råd til at få både en krop og et liv i balance

Du får samtidig et gratis uddrag af min bog Sunde vaner Smuk figur.

Du tilmelder dig hér ->